Gwarantujemy: wysokie pozycje • szczegołowe raporty • wzrost oglądalności
0 zł: analiza obecnych pozycji i potencjału strony
• dobór słów kluczowych • wycena pozycjonowania
71 proc. polskich internautów, czyli 10 proc. więcej niż wśród użytkowników na całym świecie, zagląda codziennie do sieci – wynika z badania Grupy TNS. Więcej czasu niż serwisy społecznościowe zajmuje im poczta emailowa. - czytamy w portalu www.wirtualnemedia.pl
Wśród internautów z całego świata 61 proc. korzysta z sieci codziennie, podczas gdy telewizję ogląda każdego dnia tylko 54 proc., radia słucha 36 proc., a prasę czyta 32 proc. Natomiast w Polsce codziennie zagląda do internetu aż 71 proc. w ogóle korzystających z niego osób, a prasę czyta każdego dnia jedynie 22 proc.
Zaangażowanie użytkowników sieci – określone na podstawie badania w skali od 0 do 100 proc. – okazuje się najwyższe w Egipcie (56 proc.) i Chinach (54 proc.), natomiast najniższe – w Japonii (20 proc.), Danii (25 proc.) i Finlandii (26 proc.). Wśród polskich internautów ten wskaźnik wynosi 46 proc., czyli podobnie jak wśród użytkowników z Wielkiej Brytanii (43 proc.) i Francji (48 proc.).
W Polsce przeciętny internauta dłużej korzysta w sieci z poczty emailowej niż z serwisów społecznościowych. Ta pierwsza czynność tygodniowo zajmuje mu średnio 4 godziny, a ta druga – 3,4 godziny. Podobna proporcja jest zachowana wśród internautów z krajów określanych jako rozwinięte – 5,1 godziny tygodniowo na maile, 3,8 godzin – na serwisy społecznościowe. Z kolei w państwach będących tzw. rynkami wschodzącymi użytkownicy sieci dłużej korzystają z portali społecznościowych (średnio przez 5,2 godziny w tygodniu) niż z poczty elektronicznej (4 godziny tygodniowo).
Oficjalne stanowisko Google dot. pozycjonowania i optymalizacji: Jeśli rozważasz zatrudnienie SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej.
Nazwa wyszukiwarki "Google" powstała z niepoprawnego zapisu słowa "googol" (oznacza liczbę 10100 - w zapisie dziesiętnym jedynka i 100 zer.)
71 proc. polskich internautów korzysta z sieci codziennie. Telewizję ogląda każdego dnia 54% badanych, radia słucha 36 proc., a prasę czyta 32 proc.
Hasło "Majka" było najczęściej wpisywanym zapytaniem w wyszukiwarce Google w 2010 roku w kategorii Telewizja; "Kuba Wojewódzki" zajął 4. pozycję
[ Zobacz pełne zestawienie ]
Na przełomie 2003 i 2004 roku na słowo kluczowe "kretyn" na czołowych pozycjach wyszukiwania Google znalazła się strona internetowa posła Andrzeja Leppera. Był to efekt agresywnego linkowania, tzw. "Google bomb". W 2010 roku kolejną ofiarą linkowania był premier Donald Tusk (czołowe pozycje na słowo kluczowe "kłamca").
W rankingu światowego zaufania do marki przeprowadzonym przez firmę konsultingową Reputation Institute Google stanęło na najwyższym miejscu podium
ok. 97% użytkowników szukających informacji, firm, towarów lub usług w sieci - szuka ich za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków (o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej) – wynika z badania NetTrack. W przeliczeniu na populację daje to 20,01 mln internautów w naszym kraju
Wśród internautów utarło się powiedzenie: jeśli czegoś nie można znaleźć za pomocą wyszukiwarki Google, to takie coś nie istnieje
Nazwa algorytmu Page Rank pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a
W sierpniu 2010 r. z wyszukiwarki Google skorzystało 17 mln 811 tyś. użytkowników. Dla porównania, portal Nasza-Klasa odwiedziło niecałe 14 mln internautów. [ źródło: comScore Media Metrix ]
Termin "pozycjonowanie" pojawił się ok. 2002 r, wcześniej funkcjonował anglojęzyczny "web positioning"
W rankingu "Najlepsi pracodawcy na świecie" w kategorii Biznes oraz IT zwyciężyło Google (Źródło: Universum Polska). [ zobacz pełne zestawienie ]
Według ostatnich badań Millward Brown SMG/KRC ponad 40% polskich firm nie istnieje w sieci. 41% przedsiębiorców, aby zaistnieć w sieci, potrzebowałoby tylko kogoś, kto poprowadzi ich za rękę. Czas to zmienić!
Polacy najczęściej w Europie korzystają z wyszukiwarki. W sierpniu 2010 znaleźliśmy się w bezwzględnej czołówce "wyszukiwaczy" - 156 zapytań na osobę przy średniej 116. Źródło: comScore