Ważne pojęcia związane z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach

SERP - (ang. Search engine results page) - wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce; lista adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej.
Jako pierwsze od góry strony wyświetlane są te adresy stron, które uznane są przez wyszukiwarkę za najbardziej odpowiednie dla wpisanego zapytania.

Naturalne wyniki wyszukiwania (organiczne wyniki) - budowane są na podstawie złożonego algorytmu Google, który ustala ranking wyników wyszukiwania. Wyniki naturalne nie są skażone sprzedażą miejsc.

Płatne wyniki wyszukiwania (linki sponsorowane - wyróżniane są najczęściej napisem "linki sponsorowane". W tej sekcji każdy może zareklamować swoją stronę - odpłatnie za pomocą Google AdWords.

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO; Web Positioning) - działania zmierzające do wprowadzenia danej strony na jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google dla wybranych słów kluczowych.

Optymalizacja - proces polegający na poprawie kodu strony, jej systemu nawigacji oraz treści tak, aby była ona zgodna z wymogami wyszukiwarek, a co za tym idzie zajmowała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

Słowo kluczowe (fraza kluczowa) - słowo lub fraza wpisywana w wyszukiwarce internetowej jako zapytanie, na które wyszukiwarka zwraca odpowiednie adresy stron.

Top 10 - Pierwsze 10 adresów wyświetlonych przez wyszukiwarkę dla danego zapytania.

Robot Google - oprogramowanie, które jest odpowiedzialne za indeksowanie stron.

Content - Zawartość strony: teksty, obrazki

Duplicate Content - powielanie tej samej treści na stronach działających pod różnymi domenami.

Page Rank™ - Ocena strony internetowej nadawana przez Google. Wartość PageRank określany jest w skali od 0 do 10 (najwyższy).
PageRank interpretuje link ze strony A do strony B jako „głos” oddany na stronę B przez stronę A. W ten sposób PageRank ocenia ważność strony na podstawie liczby oddanych na nią głosów. PageRank uwzględnia również ważność stron oddających głos, ponieważ uznaje się, że głosy pewnych stron mają większą wartość, co zwiększa również wartość stron, na które „głosują”. Ważne strony uzyskują wyższe notowanie PageRank i są wyświetlane na początku listy wyników wyszukiwania. [ źródło ]

Update Page Rank - Zmiana wartości publicznie dostępnej PR wskazywanej przez Toolbar Google

Link Popularity - Popularność właściciela strony określana linkami do niej.
Współczynnik ten określa się za pomocą liczby połączeń prowadzących do danej strony z innych stron oraz wartości tych połączeń.
Posiadanie dużej ilości wartościowych linków do swojej strony głównie decyduje o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Link - odnośnik do innej strony/podstrony

Pozycjonowanie long tail - pozycjonowanie polegające na wprowadzeniu danej strony na czołowe miejsca w wyszukiwarce dla wielu (często niszowych) słów kluczowych.

Anchor tekst - wyrażenie zawarte w <a href="http://strona_internetowa.com/">treść odsyłacza</a>. Wpisane wyrazenie jest bardzo istotne pod kątem jego wyszukiwania w wyszukiwarkach.

Katalog stron - zbiór odnośników do innych witryn; linki podzielone są tematycznie, połączone ze słowami kluczowymi i opisem.

Presell Pages - zamieszczony w artykuł zawierający aktywny link do strony, którą promuje

Naturalne linkowanie - zdobywanie linków do strony bez tworzenia do tego specjalnych witryn WWW; wyklucza się kupowanie linków oraz korzystanie z Systemów Wymiany Linków

System Wymiany Linków - System, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób można zyskać dużą liczbę linków. SWL może spowodować utratę reputacji strony; branie udziału w SWL wiąże się z zagrożeniami (filtr Google).
Zdecydowanie odradzamy korzystanie z SWL. Pozycjonując strony naszych klientów stawiamy na bezpieczeństwo, w związku z czym nie korzystamy z SWL.

Filtr - obnizenie przez wyszukiwarkę pozycji danej strony za różne przewinienia lub sztuczną liczbę linków

Ban - całkowite wyindeksowanie strony z rankingu z powodu bardzo dużych nadużyć.

 

Sprawdź pozycję strony:

Domena:

Słowo kluczowe:

Dokonaj bezpłatnej wyceny:

 

Adres strony:

Słowa kluczowe (po przecinku):


Budżet na pozycjonowanie:

Telefon:

Adres email:

Uwagi:


Klienci:

Aladyn
Studio Fryzur
Pizzeriaraptorius
agrikomp
astroarena
babilon
britishinstitute
hermaneducation
hemelos
memolia
glamour
Bike-Project
Cito-Krakow
Crossvet
English School
Eu-Rus
Savio