Gwarantujemy: wysokie pozycje • szczegołowe raporty • wzrost oglądalności
0 zł: analiza obecnych pozycji i potencjału strony
• dobór słów kluczowych • wycena pozycjonowania
SERP - (ang. Search engine results page) - wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce; lista adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej.
Jako pierwsze od góry strony wyświetlane są te adresy stron, które uznane są przez wyszukiwarkę za najbardziej odpowiednie dla wpisanego zapytania.
Naturalne wyniki wyszukiwania (organiczne wyniki) - budowane są na podstawie złożonego algorytmu Google, który ustala ranking wyników wyszukiwania. Wyniki naturalne nie są skażone sprzedażą miejsc.
Płatne wyniki wyszukiwania (linki sponsorowane - wyróżniane są najczęściej napisem "linki sponsorowane". W tej sekcji każdy może zareklamować swoją stronę - odpłatnie za pomocą Google AdWords.
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO; Web Positioning) - działania zmierzające do wprowadzenia danej strony na jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google dla wybranych słów kluczowych.
Optymalizacja - proces polegający na poprawie kodu strony, jej systemu nawigacji oraz treści tak, aby była ona zgodna z wymogami wyszukiwarek, a co za tym idzie zajmowała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
Słowo kluczowe (fraza kluczowa) - słowo lub fraza wpisywana w wyszukiwarce internetowej jako zapytanie, na które wyszukiwarka zwraca odpowiednie adresy stron.
Top 10 - Pierwsze 10 adresów wyświetlonych przez wyszukiwarkę dla danego zapytania.
Robot Google - oprogramowanie, które jest odpowiedzialne za indeksowanie stron.
Content - Zawartość strony: teksty, obrazki
Duplicate Content - powielanie tej samej treści na stronach działających pod różnymi domenami.
Page Rank™ - Ocena strony internetowej nadawana przez Google. Wartość PageRank określany jest w skali od 0 do 10 (najwyższy).
PageRank interpretuje link ze strony A do strony B jako „głos” oddany na stronę B przez stronę A. W ten sposób PageRank ocenia ważność strony na podstawie liczby oddanych na nią głosów.
PageRank uwzględnia również ważność stron oddających głos, ponieważ uznaje się, że głosy pewnych stron mają większą wartość, co zwiększa również wartość stron, na które „głosują”. Ważne strony uzyskują wyższe notowanie PageRank i są wyświetlane na początku listy wyników wyszukiwania. [ źródło ]
Update Page Rank - Zmiana wartości publicznie dostępnej PR wskazywanej przez Toolbar Google
Link Popularity - Popularność właściciela strony określana linkami do niej.
Współczynnik ten określa się za pomocą liczby połączeń prowadzących do danej strony z innych stron oraz wartości tych połączeń.
Posiadanie dużej ilości wartościowych linków do swojej strony głównie decyduje o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Link - odnośnik do innej strony/podstrony
Pozycjonowanie long tail - pozycjonowanie polegające na wprowadzeniu danej strony na czołowe miejsca w wyszukiwarce dla wielu (często niszowych) słów kluczowych.
Anchor tekst - wyrażenie zawarte w <a href="http://strona_internetowa.com/">treść odsyłacza</a>. Wpisane wyrazenie jest bardzo istotne pod kątem jego wyszukiwania w wyszukiwarkach.
Katalog stron - zbiór odnośników do innych witryn; linki podzielone są tematycznie, połączone ze słowami kluczowymi i opisem.
Presell Pages - zamieszczony w artykuł zawierający aktywny link do strony, którą promuje
Naturalne linkowanie - zdobywanie linków do strony bez tworzenia do tego specjalnych witryn WWW; wyklucza się kupowanie linków oraz korzystanie z Systemów Wymiany Linków
System Wymiany Linków - System, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób można zyskać dużą liczbę linków. SWL może spowodować utratę reputacji strony; branie udziału w SWL wiąże się z zagrożeniami (filtr Google).
Zdecydowanie odradzamy korzystanie z SWL. Pozycjonując strony naszych klientów stawiamy na bezpieczeństwo, w związku z czym nie korzystamy z SWL.
Filtr - obnizenie przez wyszukiwarkę pozycji danej strony za różne przewinienia lub sztuczną liczbę linków
Ban - całkowite wyindeksowanie strony z rankingu z powodu bardzo dużych nadużyć.
Oficjalne stanowisko Google dot. pozycjonowania i optymalizacji: Jeśli rozważasz zatrudnienie SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej.
Według ostatnich badań Millward Brown SMG/KRC ponad 40% polskich firm nie istnieje w sieci. 41% przedsiębiorców, aby zaistnieć w sieci, potrzebowałoby tylko kogoś, kto poprowadzi ich za rękę. Czas to zmienić!
W rankingu "Najlepsi pracodawcy na świecie" w kategorii Biznes oraz IT zwyciężyło Google (Źródło: Universum Polska). [ zobacz pełne zestawienie ]
Termin "pozycjonowanie" pojawił się ok. 2002 r, wcześniej funkcjonował anglojęzyczny "web positioning"
W sierpniu 2010 r. z wyszukiwarki Google skorzystało 17 mln 811 tyś. użytkowników. Dla porównania, portal Nasza-Klasa odwiedziło niecałe 14 mln internautów. [ źródło: comScore Media Metrix ]
Nazwa wyszukiwarki "Google" powstała z niepoprawnego zapisu słowa "googol" (oznacza liczbę 10100 - w zapisie dziesiętnym jedynka i 100 zer.)
ok. 97% użytkowników szukających informacji, firm, towarów lub usług w sieci - szuka ich za pośrednictwem wyszukiwarki Google.
Na przełomie 2003 i 2004 roku na słowo kluczowe "kretyn" na czołowych pozycjach wyszukiwania Google znalazła się strona internetowa posła Andrzeja Leppera. Był to efekt agresywnego linkowania, tzw. "Google bomb". W 2010 roku kolejną ofiarą linkowania był premier Donald Tusk (czołowe pozycje na słowo kluczowe "kłamca").
Wśród internautów utarło się powiedzenie: jeśli czegoś nie można znaleźć za pomocą wyszukiwarki Google, to takie coś nie istnieje
Hasło "Majka" było najczęściej wpisywanym zapytaniem w wyszukiwarce Google w 2010 roku w kategorii Telewizja; "Kuba Wojewódzki" zajął 4. pozycję
[ Zobacz pełne zestawienie ]
Polacy najczęściej w Europie korzystają z wyszukiwarki. W sierpniu 2010 znaleźliśmy się w bezwzględnej czołówce "wyszukiwaczy" - 156 zapytań na osobę przy średniej 116. Źródło: comScore
Nazwa algorytmu Page Rank pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a
71 proc. polskich internautów korzysta z sieci codziennie. Telewizję ogląda każdego dnia 54% badanych, radia słucha 36 proc., a prasę czyta 32 proc.
W rankingu światowego zaufania do marki przeprowadzonym przez firmę konsultingową Reputation Institute Google stanęło na najwyższym miejscu podium
W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków (o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej) – wynika z badania NetTrack. W przeliczeniu na populację daje to 20,01 mln internautów w naszym kraju